Pelakon dan pelawak popular, Amyza Aznan mengalami keguguran tatkala kandungannya memasuki usia dua bulan. 
 
"Ketika menjalani penggambaran di Johol, Negeri Sembilan, tanpa disangka saya mengalami pendarahan. Kru di lokasi bergegas menghantar saya ke Kuala Lumpur.
 
"Jujurnya ketika saya disahkan mengandung, suami dan anak adalah orang yang paling teruja. Tapi nak buat macam mana bukan rezeki saya. Malah saya sangat bersedih dan asyik menangis sejak semalam," kongsi Amyza ketika dihubungi Media Hiburan Online sebentar tadi. 
 
Ditanyakan adakah dia akan berehat lama selepas kejadian tersebut, katanya lagi;
 
"Sepatutnya saya perlu menjalani tempoh berpantang seperti orang lain, tetapi memandangkan tuntutan kerja yang tinggal tiga hari lagi, jadi saya perlu ke lokasi pada hari Isnin ini."
 
Untuk rekod, Amyza dan suaminya telah memiliki tiga orang cahayamata sebelum ini.