UtusanDaily

Friday 28 August 2015

Pengkritik Najib Suka Menfitnah ?



Dua topik santai hari ini ..... satu mengenai apa yang sering kita dengar /baca perkataan 'fitnah' yang sering dilemparkan kepada pengkritik Najib. Bukan apa, bila baca artikel Malaysianreview di bawah, saya jadi teringat akan komen2 yang sering saya terima setiapkali saya post artikel baru, yang bunyinya hampir sama iaitu, Hentikan Fitnah!

Biasanya komen2 tuduhan umum sebegitu saya tidak siarkan. Kecuali dinyatakan bahagian mana artikel yang dikatakan menfitnah Najib.


Ya, bahagian mana yang sering dikatakan sebagai menfitnah Najib ?

Bab 1MDB ? Kita tak menuduh apa2..... kita cuma bertanya. Kenapa begitu, kenapa begini, kenapa bertukar bentuk jadi begitu, kenapa , kenapa ..... kenapa kita terus bertanya ? Sebabnya penjelasan yang diberikan itu sendiri yang mengundang persoalan lain !

Penjelasan longgar, tidak tepat, dan tidak boleh diterima begitu saja kepada kita yang mampu berfikir. KECUALI kepada mereka yang sanggup menelan apasaja yang dilontarkan oleh Najib dan pasukannya.

Makanya kita bertanya terus ..... adakah itu dikatakan sebagai Fitnah ?

Bab Derma RM2.6 billion ? Hehehehe ..... Tang mana yang fitnah tu ? Adakah kerana kita tidak dapat menerima begitu saja alasan yang diberikan oleh Najib , oooops, Najib tak jawab, hanya orang2 Najib saja yang jawab. 

Kalau nak berikan alasan sekalipun, biarlah yang masuk akal ! Kalau hanya mampu berikan alasan yang memperbodohkan diri sesiapa yang terima dan percaya, jangan salahkan rakyat yang masih mampu berfikiran waras !

Adakah cerita keluarga Najib yang mengamalkan gaya hidup yang tersangatlah mewah dan tidak mencerminkan pendapatan resmi Najib itu satu fitnah ? 

Mata kita melihat, telinga kita mendengar ..... bukan kita saja malah satu dunia juga memerhati dan bertanya.... jawapan yang diberikan pula mengiyakan cerita2 kemewahan itu dan diberikan alasan kekayaan Najib berpunca dari harta pusaka. 

Peeeeergh .... anda terima ? Kalaulah subjeknya bukan Najib tapi rakyat biasa .... adakah anda akan terima alasan sebegitu begitu saja ? Pihak berkuasa yang berkenaan dah siasat ?

Tang mana yang fitnah ?

Oya, kenapa pula diminta orang lain yang tolong bersihkan nama Najib kalau tuanpunya badan sendiri tidak tampil mempertahankan dirinya terlebih dahulu ?

Contohnya dalam isu Derma ..... pernah Najib sendiri perjelaskan apa2 ? Tidak kan ..... jadi semua cerita2 tentang IS, Yahudi, dana politik semua itu bukankah satu bentuk fitnah juga ? Versi tuanpunya badan sendiri apa ?

Biasa dengarkan ungkapan Berani Kerana Benar ?
Mkini
Yang berani ke depan bertemu rakyat dan sanggup bersoal jawab secara spontan dengan rakyat siapa ? Najib ? hahahaha ....... 

Jangan katakan insiden Nothin2Hide itu sebagai fitnah sebab saya sendiri ada di situ dan rakam keadaan waktu itu. Yang mendakwa suasana kecoh dan tidak terkawal itulah yang sebenarnya menfitnah !

Oya, sekadar mengulangi apa yang pernah saya ceritakan beberapa bulan lepas ketika saya merakamkan pertemuan Tun Mahathir bersama para bloggers. Perbincangan dikatakan sebagai tertutup makanya saya tanya/minta izin kepada Tun apakah boleh saya siarkan jawapan2 Tun kepada umum ( atau saya perlu tapis mana2 bahagian sensitif ), Tun terus kata - Tidak ada masalah ! Siarkanlah....

Memang panas pun rakaman jawapan2 Tun itu ! Nah.... itu baru Berani Kerana Benar !

Dan besok .... sekali lagi rakyat akan buat perbandingan keberanian / ketelusan antara Tun Mahathir dan Najib -


Untuk sebarang pertanyaan, anda boleh hubungi :

En Razali Alias - 019 7444437En Osmarizan - 019 7999940En Azhar - 019 7775897

Adakah Tun Mahathir menfitnah ? Anda boleh hadir dan tanya beliau sendiri ! Biasanya pertemuan dengan Tun bersifat dua hala, anda boleh bersoal jawab secara spontan.

PS - Saya hanya bercakap mengenai blog ini dan apa yang saya tahu mengenai cara Tun Mahathir mengkritik Najib. Kalau blog lain atau pemimpin2 pembangkang .... well, itu saya tak tahu. 

No comments:

Post a Comment

IKLAN BERBAYAR 2

.

Blog Archive