UtusanDaily

Friday 28 August 2015

Benarkah Muhyiddin Setuju Kepalai Bersih 4.0 esok..??


Didapati ada sebuah blog menyatakan bahawa mantan TPM akan menyertai BERSIH 4.0 esok hari. Nantikan kesudahannya adakah maklumat ini betul atau tidak..!!

Eksklusif!! Muhyiddin Setuju Kepalai Bersih 4.0

Jawatankuasa Bersih 4.0 hari ini dengan sukacitanya akan mengumumkan persetujuan dan kesediaan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk turut serta, malah mengepalai himpunan Bersih 4.0 yang akan dilangsungkan bermula hari ini hingga 31 Ogos nanti.
Menurut satu kenyataan yang akan dikeluarkan jam 10 pagi nanti, persetujuan Muhyiddin ini disampaikan sendiri oleh salah seorang dari dua Setiausaha Politiknya.
Justeru, penyertaan Muhyiddin diharap dapat menarik semua penyokongnya seperti Datuk Seri Shafie Afdal, Umi Hafilda dan lain-lain untuk turut serta meramaikan gerakan Bersih 4.0 setelah PAS melarang penyokongnya dari turut serta dalam himpunan tersebut.
Turut ikut bersetuju untuk menyertai Bersih 4.0 ialah pertubuhan rasis (dulu) Perkasa yang Presidennya semala, Datuk Ibrahim Ali, memberikan indikasi bahawa mereka juga akan menyertai Bersih 4.0 sebagai tanda protes terhadap kerajaan.
Penyertaan Muhyiddin ini dilihat significant dengan perjuangan Bersih 4.0 kerana Muhyiddin adalah juga Pengarah pilihanraya bagi UMNO dan BN di peringkat nasional.  Gabungan Muhyiddin dan Pengarah-pengarah pilihanraya dari PKR, DAP dan GHB membolehkan perkongsian idea bagaimana nak menumbangkan BN dengan lebih mudah.
Belum dapat dipastikan jawatan Muhyiddin dalam kerajaan perpaduan yang akan dibentuk selepas himpunan Bersih 4.0 sekiranya kerajaan BN sedia ada dapat ditumbangkan.  Tapi berdasarkan senioriti dan pengalaman sebagai Timbalan Perdana Menteri sebelum ini, aku yakin paling tidak beliau akan menjadi Perdana Menteri sementara, sebelum Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil alih kuasa.

No comments:

Post a Comment

IKLAN BERBAYAR 2

.

Blog Archive