UtusanDaily

Tuesday 3 February 2015

Antara Kereta baharu terbaik 2015


HONDA CIVIC TYPE R

Setelah empat tahun tiada pengeluaran Type R, peminat kenderaan ini pastinya tidak akan melepaskan peluang untuk memilikinya pada tahun depan.

Honda Civic Type R yang didatangkan dengan warna vivid blue telah membuat dua kali kemunculan di Pameran Motor Geneva 2013 dan Paris pada tahun ini. Ia dilengkapkan dengan pakej petrol turbo 2.0 liter dengan kuasa maksimum sehingga 300 bhp dihubungkan dengan gear enam kelajuan.

Ini menjadikan, kereta tersebut mampu memecut dari 0 hingga 100 kilometer sejam (km/j) di bawah enam saat.
Advertisement

MARTIN LAGONDA

Aston berupaya menaikkan kembali imej Lagonda dalam kategori kereta mewah.
Advertisement

Reka bentuknya inspirasi era 1976, tetapi memiliki 
ciri-ciri teknologi moden seperti
 lampu LED dan kerangka badan fiber karbon.

Malah, kereta mewah yang 
dibangunkan 
dengan asas DB9 dan VH aluminium vanquish 
menggunakan 
kuasa maksimum 565 bhp 5.9 liter 
V12 akan dibina 
secara buatan 
tangan di kilang Aston Gaydon 
di Warwickshire, England.

ALFA ROMEO GIULIA

Boleh disifatkan sebagai kelahiran semula Alfa yang dimulakan dengan 4C, akan meneruskan kesinambungan pengeluaran Giulia, serba baharu.

Dibangunkan sebagai pesaing BMW 3 Series dan Jaguar XE yang baharu, kereta jenama Itali ini akan dilengkapi dengan pacuan roda belakang dan mendapat kuasa daripada enjin MultiAir Fiat.

Ia akan membuat kemunculan sekitar Julai depan sebelum memasuki galeri pameran kereta menjelang hujung tahun ini.

KIA SORENTO

kenderaan utiliti sports (SUV), Kia Sorento mendapat sentuhan daripada pakar reka bentuk, Peter Schreyer dan ia kelihatan begitu anggun dengan tujuh tempat duduk yang menawarkan susunan peralatan terkini dan enjin turbo diesel 2.2 liter.

Dilaporkan model ini 29 peratus lebih baik berbanding keluaran terdahulu, Sorento ini mempunyai tahap kalis bunyi yang lebih baik dan mampu mengalahkan pilihan SUV yang lain seperti Santa Fe.

AUDI R8

Rangkaian terbaharu Audi R8 ini hanya dikeluarkan untuk pasaran Amerika Syarikat (AS) yang dilengkapi dengan ciri-ciri seperti brek karbon seramik dan tujuh kelajuan S tronic menjadikan ia lebih ringan di jalan raya.

Sememangnya kereta terbaharu keluaran Audi ini memiliki elemen-elemen baharu menggunakan teknik penjimatan berat yang dipelajari daripada kereta lumba R8 LMS dan turut berkongsi platform enjin pertengahan dengan Lamborghini Huracán.

Sekiranya berpeluang, Audi mungkin boleh mempertimbangkan pengecasan turbo dalam usaha untuk memenuhi sasaran peningkatan pelepasan karbon dengan memperkenalkan pemasangan hibrid sebagai menyaingi BMW i8.

No comments:

Post a Comment

IKLAN BERBAYAR 2

.

Blog Archive