UtusanDaily

Sunday 7 February 2016

Derma RM2.6 bilion adalah dari anak Raja Abdullah


SHAH ALAM - Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali mendedahkan bahawa individu yang menderma RM2.6 bilion kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak adalah‎ seorang putera kepada Almarhum Raja Abdullah Abdulaziz Al Saud.

Bagaimanapun, beliau enggan memberikan identiti penderma tersebut.

"Kami tahu nama (penderma itu). Dia bukan Almarhum Raja Saudi tetapi anak raja itu. Dia masih hidup," katanya yang‎ dipetik dari laporan Sinchew Daily.

Beliau berkata, pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia telah mendapat satu kenyataan daripada penderma tersebut seperti yang diperincikan dalam laporan badan anti-rasuah itu.

Apandi juga menegaskan bahawa motif di sebalik sumbangan itu tidak penting kerana derma seumpama itu tidak salah di bawah undang-undang Malaysia.

"Mengapa orang bertanya tentang sebab derma itu diberi? Anda perlu bertanya kepada pendermanya. Dia ada berbilion-bilion. (Jika) dia mahu memberikan wang, apa masalahnya?

"Ini adalah wang dia dan urusan peribadinya. Kami tidak mempunyai undang-undang untuk menyatakan bahawa menerima sumbangan politik adalah haram," katanya.

No comments:

Post a Comment

IKLAN BERBAYAR 2

.

Blog Archive